Rozhovor s Michalem Vaněčkem v časopise Prosperita na všemožná témata…

Jeho vydavatelem je asociace AFCEA, která sdružuje inovativní osobnosti, skvělé myšlenky a významná řešení pro posílení globální bezpečnosti.
AFCEA – https://www.afcea.org/site/
Pracovní skupina kybernetické bezpečnosti AFCEA a její partneři pořádají ve školním roce 2017/2018 již druhý ročník české celorepublikové soutěže v kybernetické bezpečnosti pro studenty středních škol.
T-SOFT je odborným partnerem konference.
T-SOFT a.s. od 1. 8. 2017 mění sídlo své společnosti. Od srpna nás nově naleznete na adrese:
T-SOFT a.s.
U Zásobní zahrady 2552/1a
130 00 Praha 3 – Žižkov
Česká republika
Po předchozí domluvě je možné parkovat na parkovišti u hlavního vchodu nebo mimo areál na parkovišti 24h Parking (5 minut).
V květnu tohoto roku získal náš kybernetický workshop akreditaci od Ministerstvo vnitra podle § 29 odst. 1 zákona č. 312/2002 Sb.
Že je nyní veden jako vzdělávací program pod názvem „Kybernetická bezpečnost ve veřejné správě“ a určen pro průběžné vzdělávání pro úředníky a pro vedoucí úředníky.
V současné době si stále častěji klademe otázku „Jak jsme na tom?“ … z hlediska rizik, která naši činnost provázejí. Už to nejsou jen povodně, průmyslové havárie či epidemie, ale stále více i kybernetické útoky.
Pomoci s odpovědí nám mohou výsledky mezinárodního projektu CASSANDRA.
Program:
10:00 | Zahájení |
10:15 | CASSANDRA, řízení rizika plánování kontinuity ve Vaší organizaci |
11:00 | Zátěžové testy, cesta ke zkvalitnění přípravy reakce na bezpečnostní události |
11:15 | Previd, audiovizuální záznam prezentací |
11:30 | Diskuse, občerstvení |
12:00 | Zakončení semináře |
Bezplatná účast i přístup k nástrojům a výstupům projektu CASSANDRA.
Registrujte se posláním zprávy na sekretariat@tsoft.cz. Do e-mailu uveďte „Seminář – Řízení rizik ve Vaší organizaci 14. 6. 2017“, Vaše jméno, příjmení, název a adresu organizace. Uzávěrka je 2 dny před konáním akce.
Počet míst je omezen. Přihlášky budou přijímány v pořadí, jak došly.
Projekt CASSANDRA:
Continuity And Security for SMEs Active in Neutralizing Dangers and Risks affecting their Activities (2015-1-DE02-KA202-002417)
Další ocenění pro náš produkt eGRANTY, který jsme realizovali pro Statutární město Chomutov. Tentokrát 3. místo v krajském kole soutěže Zlatý erb 2017 v kategorii Smart city a nejlepší elektronická služba.
Jste malý nebo střední podnik (ale nejen), slyšeli jste už o řízení rizik, bezpečnosti a tvorbě plánu kontinuity podnikání pro případ nenadálé hrozby? Chcete tuto problematiku řešit, nevíte jak na to a nemáte na to moc peněz?
CASSANDRA je tu pro Vás …
CASSANDRA je soubor online nástrojů, který Vám umožní zhodnotit, jak na tom je Vaše firma s odolností proti hrozbám pomocí „Rychlé kontroly“ sestávající z 21 otázek. Na základě výsledku máte možnost si stáhnout „Průvodce“ a/nebo absolvovat „Online kurs“.
CASSANDRA Vás povede pomocí příkladů a praktických cvičení a pomůže Vám vytvořit ve Vaší firmě systém řízení rizik, analyzovat a ohodnotit rizika Vašeho podnikání, minimalizovat je anebo neutralizovat a vytvořit potřebné plány kontinuity.
Jste manager, vlastník, zaměstnanec malého nebo středního podniku z oblasti služeb? CASSANDRA je otevřena všem. Zapojte se do testování nástrojů a pomozte nám je vylepšit. Stačí odeslat email na adresu našeho partnera info@emcra.eu a uvést Vaše jméno a klíčové slovo “Business Resilience – Beta version access request”.
Projekt CASSANDRA je financován za podpory Evropské komise v rámci programu ERASMUS+. Na projektu spolupracovalo 6 společností z Německa, Itálie, Řecka, Kypru a České republiky.
Naši specialisté Michal Vaněček, Jaroslav Pejčoch, Michaela Melicharová, Tomáš Frölich a Ivan Hanuš byli schváleni a evidováni Ministerstvem vnitra ČR jako lektoři pro kurz „Základy managementu v oblasti hospodářských opatření pro krizové stavy a krizového řízení„.
Vážíme si toho jako uznání dlouhodobého rozvoje kompetencí v bezpečnosti a krizovém řízení a jsme připraveni v této oblasti spolupracovat i s nestátními organizacemi.
Dne 2. prosince 2016 v Praze proběhl Seminář vietnamských a českých společností na téma spolupráce v oblasti IT a telekomunikací. Uskutečnil se při příležitosti pracovní návštěvy Ministra informatiky VSR Truong Minh Tuan v České republice.
![]() |
![]() |
Společnost T-SOFT se ho aktivně účastnila v rámci Network Security Monitoring Clusteru, jehož je členem.
„Bezpečnost pro 21. století“ je projekt, který reaguje na bezpečnostní hrozby dnešní společnosti. Nabízí unikátní propojení nejlepších českých odborníků, kteří společně dokáží dodat komplexní bezpečnostní službu pro organizace.
Ing. Jaroslav Pejčoch se stal v rámci tohoto projektu garantem následujících oblastí:
Projekt „Nová grantová politika města – eGRANTY“, který jsme realizovali pro Statutární město Chomutov, se umístil v soutěži Egovernment The Best 2016 na 2. místě.
Řešení eGRANTY umožňuje:
Výsledky jedenáctého ročníku soutěže Egovernment The Best 2016 byly vyhlášeny 21. listopadu 2016 v Obecním domě v Praze. Tato soutěž představuje nejzajímavější projekty elektronizace veřejné správy v ČR.
O tom všem a ještě mnohém dalším se můžete dočíst v rozhovoru s Ing. Jaroslavem Pejčochem, který působivě vedla Eva Brixi.
Pracovní skupina kybernetické bezpečnosti AFCEA a její partneři pořádají ve školním roce 2016/2017 první českou celorepublikovou soutěž v kybernetické bezpečnosti pro studenty středních škol.
T-SOFT je odborným partnerem konference.
Soutěž je organizována jako jedna z aktivit Evropského měsíce kybernetické bezpečnosti v České republice.
Jaroslav Pejčoch se v září zúčastnil výroční konference TIEMS 2016 v San Diegu. Za svůj příspěvek na téma zátěžových testů „Stress test not only for banks and nuclear powerplants …“ obdržel v kategorii praktické aplikace ocenění TIEMS 2016 Best Paper Award.
Teroristické útoky, o kterých slýcháme z médií, znepokojují každého z nás. Radikální islamisté se netají snahou získat jaderný materiál, který by umožnil výrobu tzv. špinavé bomby, výbušniny obohacené o radioaktivní materiál.
Naši odborníci zkoumali účinky špinavé bomby a vytvořili počítačový model, který dokáže výbuch namodelovat a tím pomůže koordinovat záchranné práce při případném útoku.
Více se dozvíte v reportáži odvysílané ve zprávách na TV Barrandov. Začátek je v čase 16:15.
Před 25 lety dne 22. 8. 1991 byla založena naše společnost T-SOFT. Základ tehdejší společnosti s ručením omezeným (dnes a.s.) tvořilo patnáct vývojových pracovníků IT divize Výzkumného ústavu Tesla VÚST A. S. Popova v Praze.
Za dobu své existence se můžeme pochlubit celou řadou významných celostátních projektů, profilovali jsme se v oblasti integračních projektů, systémů kritického nasazení a výzkumných projektů na české i mezinárodní úrovni.
Mezi naše významné projekty patří systém Argis pro Správu státních hmotných rezerv, systém Certis pro zajištění státních maturit, Cross Compliance pro kontrolu vyplácení dotací na Ministerstvu zemědělství, systém HERACLEUM pro omezení výskytu invazních rostlin v Karlovarském kraji, věrnostní program Klíč k památkám pro návštěvníky památek pod správou Národního památkového ústavu, podpora při cvičení Blackout Praha 2014.
Chytré televize, chytré mobily a další přístroje jsou výborným pomocníkem každého z nás. Mohou být ale i nástrojem pro zaměření reklamy nebo cílem hackerů.
Napomáháme tím sdílením informací o své poloze, povolením přístupu k mikrofonu. Buďte obezřetní a nepovolujte více než je nutné!
Více se dozvíte v reportáži odvysílané ve zprávách na TV Barrandov. Začátek je v čase 7:28.
Jsme poctěni, že jsme se mohli zúčastnit 9. ročníku mezinárodní vědecké konference „Bezpečnost regionů“, která se uskutečnila v Brně ve dnech 21. a 22. června 2016 na půdě Vysoké školy Karla Engliše, a.s.
Citát z přednášky Ing. Jaroslava Pejčocha na téma Zátěžový test jako efektivní způsob zvýšení připravenosti na krizové situace:
„Nejlepší metoda, jak se připravit na krizovou situaci, je, ji osobně prožít. To však může být velmi nákladné. Druhá nejlepší cesta je takovou situaci zažít formou cvičení, například v rámci zátěžového testu organizace. … „
Více sborník strana 292:
Rozhovor s Ing. Jaroslavem Pejčochem naleznete v čase 3:27.
Jsme rádi, že jsme se mohli podílet na projektu Klíč k památkám, který vznikl z iniciativy Ministerstva kultury a Národního památkového ústavu. Díky přehlednému webovému portálu a mobilní aplikaci pohodlně najdete vše, co potřebujete vědět o českých památkách a naplánujete si svůj výlet.
Představení mobilní aplikace Klíč k památkám:
Klíč k památkám nabízí věrným návštěvníkům šestý vstup zdarma. Nechybí informace o službách a konaných akcích. A jako bonus umožňuje výhodnou nabídku pro školy.
V normální situaci běží Vaše organizace jako hodinky (nebo alespoň skoro…). Řídicí tým je sehraný, pracuje optimálně, procesy běží jako na drátku.
Ale…, co když se něco zvrtne?
Co když přijde:
|
|
Všechno může být jinak!
Víme, jak jsme na tom?
Máme krizové plány, informace, zdroje, šikovné lidi,…
Stačí to?
Plány mohou být zastaralé, informace neplatné, zdroje nedostupné, šikovní lidé ve stresu zkolabují…
Pomůžeme posílit připravenost na kritické situace tak, abyste:
Posílíme povědomí pracovníků o:
Jak zvládnout krizi? Nejlepší metoda, jak se připravit na krizovou situaci, je ji osobně prožít. To však může být velmi nákladné. Druhá nejlepší cesta je absolvovat zátěžový test včetně cvičení. |
![]() |
ZÁTĚŽOVÝ TEST ORGANIZACE (STRESS TEST)
Zátěžový test probíhá ve třech etapách:
Vyhodnocení ukáže výsledek cvičení a navrhovaná opatření ke zlepšení.
Pro realizaci zátěžových testů jsou k dispozici dva systémy:
![]()
|
![]()
|
Chcete vědět, jak jste na tom?
Kontaktujte nás.
Má dnes ještě smysl vyvíjet informační systém na míru? Není už všechno hotové, standardní? Není všechno naprogramováno?
Odpovědi na tyto otázky i mnohé další se dozvíte v rozhovoru s Ing. Michalem Vaněčkem na téma „Proč vyrábět informační systémy na míru„. Otázky položila Eva Brixi.
Rozhovor s Ing. Michalem Vaněčkem, místopředsedou představenstva T-SOFT a.s. moderuje Eva Hůlková v Hovorech na Českém rozhlase Plus.
Ve středu 16. března 2016 se uskutečnilo jednání řádné Valné hromady ICT UNIE.
Na programu valné hromady byla mimo jiné i volba členů Řídícího výboru pro informační společnost s mandátem do roku 2019. Jedním ze zvolených členů se stal Ing. Jaroslav Pejčoch, předseda představenstva T-SOFT a.s.
Dne 8. prosince 2015 proběhla v Senátu Parlamentu České republiky odborná konference Státní hrady a zámky a jejich návštěvníci, v rámci které Ing. Jaroslav Pejčoch představil projekt Klíč k památkám.
Záznam byl pořízen nástrojem PreVid.
Projekt Klíč k památkám má za cíl zlepšit komfort návštěvníků při plánování jejich výletů po památkách, zvýšit návštěvnost památek a přiblížit památky mladé generaci. Velkým přínosem je prezentace památek v 6 jazykových mutacích, od čehož si Ministerstvo kultury a NPÚ slibují přilákání zahraniční klientely. V aplikaci, kterou jsme vyvíjeli společně s firmou STYRAX, a.s., je prezentováno 105 objektů pod správou NPÚ. Plánuje se postupné rozšiřování o další objekty z Asociace majitelů hradů a zámků.
![]() |
![]() |
Konferenci pořádal Výbor pro vzdělávání, vědu, kulturu, lidská práva a petice za odborné podpory Národního památkového ústavu (NPÚ).
Oficiální portál Klíč k památkám.
Spuštění věrnostního programu a mobilní aplikace proběhlo 20. prosince 2015.
Sakrujete. Jste nespokojení. Podvědomě tušíte, že se začíná cosi dít. Občas byste počítač hodili z okna. Zuříte na ajťáka, že se fláká, místo aby věděl, co jako uživatel potřebujete. Spíláte programátorům, že zaspali nebo předběhli dobu. Firemnímu systému začínáte nedůvěřovat, protože vás párkrát vypekl. Nastává okamžik pravdy – bude potřeba něco udělat. Neumíte to definovat, jen to jaksi cítíte v kostech. Tajemný hlas vám našeptává, že se blíží průšvih. A vězte, že intuice má pravdu.
O této pravdě je rozhovor s Ing. Michalem Vaněčkem, Ph.D., MBA , místopředsedou představenstva společnosti T-SOFT a.s.
Zachování kontinuity podnikání a ošetření rizik bývá ve firmách často opomíjenou činností. S řádným posouzením rizik a nastavením adekvátních opatření se obvykle začíná až po nějakém významném “průšvihu”. Nečekejte na okamžik, kdy vám někdo zcizí data nebo vyhoří serverovna.
Zkuste se řídit naším desaterem a ochraňte aktiva vaší společnosti.
Definujte nezbytné role, postupy a vazby, přidělte odpovědnosti a pravomoci. Stanovte, jak často a za jakých okolností se bude provádět revize rizik a celého procesu. Optimálně nastavte tento proces jako jednotný pro potřebu řešení komplexní bezpečnosti celé společnosti.
Určete důležité oblasti činností Vaší společnosti a zmapujte si, co všechno v těchto oblastech chcete chránit, jinými slovy udělejte si přehled aktiv. Při definování rozsahu a hranic vycházejte z obchodních cílů společnosti, struktury společnosti a geografických podmínek, právních a smluvních požadavků i obchodních procesů.
Vyberte metodiku (nástroj) pro hodnocení rizik, aby byla vhodná a univerzálně použitelná pro všechny oblasti bezpečnosti, které chcete řešit, aby opakovaně poskytovala srovnatelné výsledky a byla přiměřeně jednoduchá a přehledná. Pokud to metodika (nástroj) umožňuje, nadefinujte si vlastní vhodnou škálu pro hodnocení vstupních parametrů (aktiva, hrozby atd.) a pro hodnocení výstupních rizik (např. nízké, střední, vysoké) včetně kritérií pro akceptaci rizik.
Podle vybrané metodiky vyčíslete a vyhodnoťte rizika. Vytvořte si katalog (registr) rizik, který bude obsahovat přehled všech identifikovaných rizik s jejich popisem a dalšími informacemi, které se k riziku vztahují. Každé riziko by mělo mít svého vlastníka (garanta), který riziko monitoruje a při změně podmínek dává podnět k revizi rizika.
Zpracujte si plán pro realizaci navržených opatření (Plán zvládání rizik), kde stanovíte priority (pořadí) opatření, termíny, odpovědnosti apod.
Při výběru vhodných protiopatření vždy zvažujte efektivitu navrhovaných opatření tak, aby cena opatření nepřevyšovala potenciální ztráty. Snažte se preferovat preventivní opatření, která vyjdou ve výsledku levněji, než řešení následků incidentů. Kde to lze, volte opatření, která mají co nejširší působnost, tj. pokrývají více rizik, případně více oblastí komplexní bezpečnosti, typicky se jedná např. o organizačně administrativní opatření. Některá rizika se vyplatí raději akceptovat, než volit nepřiměřeně drahá opatření. Další možností je přenos rizika na pojišťovnu. Realizovaná bezpečnost by měla být vždy v souladu se strategií a business plánem společnosti, ochrana života a zdraví osob je ale vždy na prvním místě.
BYOD (Bring Your Own Device) je trend moderní doby, který se nedá zakázat ani ignorovat. Udělejte si přehled, jaké informace si nosí uživatelé s sebou, a zanalyzujte si s tím související rizika. Stanovte základní pravidla pro používání firemních dat, zahrnující jak pravidla bezpečného zacházení, tak technická opatření. Lze samozřejmě nasadit i systémy centrální správy mobilních zařízení (MDM), případně systémy DLP (Data Leakage Protection) proti úniku dat. Při řešení mobilní bezpečnosti zapomeňte na klasický perimetr a volte přístup „bezpečného úniku dat“ (Secure breach).
Zaveďte centralizovaný proces hlášení a řešení bezpečnostních problémů (incidentů). Použijte vhodný systém, který bude zpracovávat nejen hlášení od automatizovaných systémů (např. typu SIEM), ale také hlášení od uživatelů. Zahrňte do procesu také postupy eskalace a případně i varování. Řešení incidentů doveďte až ke konkrétním opatřením voleným dle strategie zvládání rizik. Dle okolností revidujte výsledky hodnocení rizik (katalog rizik).
Lidský faktor je nejčastější (cca 80%) a také nejhůře ovlivnitelnou příčinou bezpečnostních incidentů. Proti některým hrozbám, jako je např. metoda sociálního inženýrství, je v podstatě jedinou možnou obranou uživatel s dostatečným bezpečnostním povědomím. Nejúčinnější metodou vzdělávání je ovšem osobní zkušenost. I ta se dá ale zprostředkovat např. formou „penetračních testů“ pomocí sociálního inženýrství.
Mějte proces řízení rizik řádně zdokumentován (co je psáno, to je dáno) a i zde aplikujte principy řízení dokumentů (garant dokumentu, identifikace, schvalování, řízení verzí, šíření). Důležité dokumenty a záznamy, které v rámci procesu vznikají, uchovávejte po nezbytně dlouhou dobu a zpřístupněte je jen těm uživatelům, kteří je nutně potřebují ke své práci (zásada „need to know“).
Mějte proces řízení rizik zavedený v tzv. cyklu PDCA (Plan-Do-Check-Act, tj. Demingův model). Definujte si vhodné metriky pro sledování efektivity realizovaných opatření. Provádějte kontroly a audity a dle výsledků těchto činností systematicky vylepšujte jak vlastní proces řízení rizik, tak bezpečnost v jednotlivých oblastech.
Naše společnost má s problematikou bezpečnosti informací a analýzy rizik bohaté zkušenosti z řady projektů. Pokud budete potřebovat poradit, tak nás neváhejte kontaktovat.
Mezinárodní organizace TIEMS pořádala výroční konferenci v Římě ve dnech 30. září až 2. října 2015.
Konference se zúčastnili celosvětoví odborníci a řada národních delegací z oblastí, které byly v nedávné době postiženy velkými katastrofami. Přijeli zástupci Nepálu, Číny, Indie, Nového Zélandu, Koreje a dalších.
Panelové diskuze na téma zemětřesení v Nepálu se první den zúčastnil předseda představenstva T-SOFT, Ing. Jaroslav Pejčoch.
TIEMS (The International Emergency Management Society) je mezinárodní organizací poskytující globální fórum pro výchovu, vzdělávání, certifikaci a politiku pro krizové řízení a zvládání katastrof. TIEMS po světě zřizuje národní pobočky, které realizují své aktivity pod heslem „Mysli globálně a pracuj lokálně.“
Rozhovor s předsedou představenstva T-SOFT a.s. Ing. Jaroslavem Pejčochem na téma bezpečnosti dat ve firmách a organizacích.
Úryvek z rozhovoru:
„…Pomáháme organizacím poznat a nacvičit si, jak dělat věci správně. A nezůstanou po tom jen papíry či nějaká data, ale poučení lidé, kteří budou vědět, když „to“ přijde opravdu. I nováčci se takto zapojí snadněji a rychleji než studiem směrnic. …“
Ve Fakultní nemocnici Brno byl otevřen první společný centrální dispečink ve zdravotnickém zařízení u nás. Unikátní prostor v sobě integruje technické, zdravotnické a krizové dispečerské pracoviště. Jejich spolupráce bude využita zejména v krizových stavech – hromadný příjem pacientů, evakuace, ohrožení nebo havárie. Celá zpráva.
Unikátnost společného dispečinku spočívá ve spojení dispečinků dvou nemocnic – Fakultní nemocnice Brno a Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně. Spojením dispečinků došlo k výrazné optimalizaci umisťování pacientů na urgentních příjmech.
Dispečink je vystavěn na moderních technologiích. Z dílny T-SOFT jsme přispěli produktem Avízo, který představuje datové propojení zdravotní záchranné služby a nemocnic. Toto řešení efektivně zajistí:
Fakultní nemocnice Brno používá pro příjem urgentních pacientů systém DUP (Dispečink urgentních příjmů), který je s produktem Avízo plně kompatibilní. Jeho úkolem je řídit každodenní provoz nemocnice na vstupu:
Dlouho připravovaný zákon o kybernetické bezpečnosti (ZKB) nabyl platnosti vyhlášením ve Sbírce zákonů dne 29. srpna 2014 jako zákon č. 181/2014 Sb., o kybernetické bezpečnosti a o změně souvisejících zákonů (zákon o kybernetické bezpečnosti). Zákon je účinný od 1. 1. 2015.
Se zmíněným zákonem úzce souvisejí následující prováděcí předpisy:
Základním cílem Zákona je zvýšit bezpečnost kybernetického prostoru a zejména se snažit ochránit tu část infrastruktury, která je pro fungování státu důležitá a jejíž narušení by vedlo k poškození nebo ohrožení zájmu České republiky.
Cílem Zákona není řešit všechna rizika v kyberprostoru, jako je např. porušování autorských práv, různé podvodné aktivity, úniky elektronických dat či šíření závadného elektronického obsahu.
Pro orgány a osoby, které určuje zákon, přibude řada nových povinností v oblasti zajištění bezpečnosti informačních a komunikačních systémů a komunikace s určenými kontaktními místy.
Zákon stanovuje, jakým způsobem má být kybernetická bezpečnost zajištěna a určuje způsob reakce na kybernetické hrozby nebo řešení nastalého incidentu. Podrobnosti ke způsobu realizace bezpečnostních opatření, ke komunikaci s kontaktními místy, vedení bezpečností dokumentace a kategorizaci kybernetických bezpečnostních incidentů určuje Vyhláška.
NBÚ je oprávněn kontrolovat dodržování stanovených zákonných povinností a ukládat nápravná opatření k odstranění nedostatků. Neplnění některých povinností je považováno za správní delikt s výší pokuty až 100 000 Kč.
Povinnosti plynoucí ze Zákona se dotýkají jen vymezeného okruhu právnických osob, orgánů a podnikajících fyzických osob. To ale neznamená, že ostatních subjektů se potřeba chránit své informační a komunikační systémy před neustále narůstajícími kybernetickými hrozbami nijak netýká. Pro tyto subjekty může Zákon a zejména Vyhláška sloužit jako vhodná inspirace nebo metodika.
Zákon zavádí nové pojmy (volně citováno) :
V textu jsou dále použity následující zkratky:
Zákon v §3 určuje orgány a osoby, kterým ukládá povinnosti v oblasti kybernetické bezpečnosti. Jsou to:
a) Poskytovatel služby elektronických komunikací a subjekt zajišťující síť elektronických komunikací (dle 127/2005), pokud nespadá pod písmeno b).
b) Subjekt zajišťující významnou síť, pokud nespadá pod písmeno d).
c) Správce informačního systému kritické informační infrastruktury.
d) Správce komunikačního systému kritické informační infrastruktury.
e) Správce významného informačního systému.
Hlavní povinnosti plynoucí ze Zákona pro osoby definované v §3, písm. a) Zákona:
Hlavní povinnosti plynoucí ze Zákona pro osoby definované v §3, písm. b) Zákona:
Hlavní povinnosti plynoucí ze Zákona pro orgány a osoby definované v §3, písm. c) a d) Zákona:
Hlavní povinnosti plynoucí ze Zákona pro orgány definované v §3, písm. e) Zákona:
Náš projekt Rozvoj služeb eGovernmentu – Statutární město Chomutov se umístil na 10. místě v soutěži Egovernment The Best 2014.
Mezi jeho nejdůležitější přínosy patří:
Výsledky soutěže Egovernment The Best 2014 byly vyhlášeny 24. listopadu 2014 v Obecním domě v Praze. Tato soutěž prezentuje nejzajímavější projekty elektronizace veřejné správy v daném roce.
V prosinci 2014 vydala nadace T-SOFT Eternity ve spolupráci s týmem Univerzity Karlovy knihu o podnikatelích meziválečného období, která představuje předválečné kořeny českého podnikání nejen z pohledu byznysu, ale i péče o zaměstnance, mecenášství a charity. Publikace nese název: „Pivo, zbraně i tvarůžky“ s podtitulem „Podnikatelé meziválečného Československa ve víru konjunktur a krizí“.
Vypráví životní příběhy takřka dvou desítek osobností z řad prvorepublikového podnikového managementu, které vyjadřují širokou, ba nepřebernou pestrost podnikatelských aktivit na československém území. Nechybí známá jména jako Arnošt Rolný nebo Václav Klement.
Koupí této knihy přispějete na nadační projekty T-SOFT Eternity.
Pro ty z vás, kteří netrpělivě vyhlíželi konečné znění připravovaných prováděcích vyhlášek k zákonu o kybernetické bezpečnosti č. 181/2014 Sb., máme potěšující informaci, že vyhlášky v definitivním znění byly 15. 12. 2014 vloženy do elektronické knihovny vlády eKLEP a zaslány k publikování ve Sbírce zákonů. Vyhlášky nabudou účinnosti 1. 1. 2015. Text vyhlášek je ke stažení zde.
K zavedenému pojmu březen – měsíc knihy se začíná do povědomí veřejnosti, zatím alespoň té odborné, dostávat další měsíc, tentokrát říjen – Evropský měsíc kybernetické bezpečnosti.
Letos startuje již třetí ročník celoevropské kampaně, jejímž cílem je zejména osvěta občanů v oblasti kybernetické bezpečnosti. Evropský měsíc kybernetické bezpečnosti (European Cyber Security Month, ECSM) v České republice koordinuje již od pilotního ročníku v roce 2012 Národní centrum bezpečnějšího internetu. Pro letošní ročník převzali záštitu Mgr. Vladimír Rohel, ředitel NCKB, a JUDr. Miroslav Antl, předseda Ústavně-právního výboru Senátu Parlamentu ČR. Přehled akcí, které proběhnou v rámci letošního ročníku.
Hlavní město Praha pořádá výstavu CVIČENÍ BLACKOUT 2014, která se koná před budovou Magistrátu hl. m. Prahy na Mariánském náměstí od 23. září do 16. října 2014.
Vernisáž výstavy se uskuteční v úterý 23. září 2014 v 15:30. Zahájení se ujme náměstek primátora Ing. Jiří Nouza spolu s ředitelem odboru bezpečnosti a krizového řízení Ing. Josefem Juránkem.
T-SOFT se podílel na realizaci CVIČENÍ BLACKOUT 2014.
Mnohokrát zmiňovaný Zákon o kybernetické bezpečnosti (ZKB), poté, co jej 13. srpna 2014 podepsal prezident republiky, vešel v platnost vyhlášením ve Sbírce zákonů dne 29. srpna 2014 jako zákon č. 181/2014 Sb., o kybernetické bezpečnosti a o změně souvisejících zákonů. Zákon je účinný od 1. 1. 2015.
Se zmíněným zákonem dále úzce souvisejí prováděcí předpisy:
Prvně jmenovaná vyhláška by měla doputovat do Legislativní rady vlády do půlky října, druhá v říjnu zamíří do mezirezortního připomínkového řízení. Návrh Nařízení vlády je již k dispozici v Knihovně připravované legislativy.
Všem zákazníkům, na které se budou vztahovat povinnosti stanovené ZKB, nabízí T-SOFT všestrannou pomoc jak s posouzením připravenosti na zavedení zákona, tak s realizací nezbytných opatření v oblasti kybernetické bezpečnosti.
Ve čtvrtek 26. 6. 2014 pochválila Česká televize ve svém vysílání náš projekt datového propojení, který funguje v Brně a pomáhá záchranářům s rozvozem pacientů do nemocnic. Díky tomu dochází jen k výjimečným situacím, kdy nemají záchranáři pacienta kam umístit.
Datové propojení, které místo zdlouhavého telefonování operátorek záchranky a hledání, kam umístit pacienta, odešle elektronická data přímo na vybrané příjmové místo zdravotnického zařízení. Tento způsob je objektivně jedinou možností zajišťující bezchybnou, standardizovanou a cílenou komunikaci mezi záchrankou a nemocnicemi.
PUSTIT rozhovor na ČT1 o systému DATOVÉHO PROPOJENÍ
Uveřejněno 26. 6. 2014 na ČT1 v pořadu Události v regionech.
Primář Martin Doleček, který v rozhovoru popisuje systém datového propojení, se skutečně vrchovatou měrou zasloužil o jeho vznik. Věříme, že tento systém může posloužit i jinde.
Statiky hovoří o tom, že za 80% úniků dat mohou zneužitá hesla. Jistě se tedy vyplatí věnovat chvilku vytvoření hesla, které si snadno zapamatujete, bude silné a odolné proti jeho prolomení.
Projekt 100 statečných rozhlasové stanice Radiožurnál je maratonem rozhovorů Lucie Výborné a Jana Pokorného. Navazuje na úspěšných 90 statečných, jimiž Český rozhlas v roce 2013 oslavil 90. výročí od začátku svého vysílání.
Dne 8. 6. 2014 si moderátoři ukousli ještě větší sousto. Hostů bylo 100 a rozhovory trvaly 52 hodin. Vše se odehrálo v přímém přenosu Radiožurnálu z mobilního studia na Václavském náměstí v Praze.
Pro naši společnost T-SOFT a.s. je čest, že 91. hostem maratonu byl její předseda představenstva Ing. Jaroslav Pejčoch.
Záznam jeho rozhovoru s Janem Pokorným na téma krizových plánů a blackoutu můžete shlédnout zde:
Základní funkce SITUNET:
VŠE POHRAMADĚ, NA MAPĚ A PŘEHLEDNĚ
SITUNET V AKCI – BLACKOUT PRAHA 2014
CVIČENÍ BLACKOUT PRAHA SE ODEHRÁVALO NA MAPÁCH SITUNET
V rámci projektu „Ochrana obyvatelstva a řešení krizových a mimořádných událostí“ č. CZ.1.07/2.4.00/31.0224, jehož je T-SOFT partnerem, proběhl dne 7. 5. 2014 ve Státním ústavu jaderné chemické a biologické ochrany v Kamenné odborný workshop. Během tohoto workshopu proběhl praktický nácvik řešení krizových situací se zaměřením na teroristické možnosti zneužití biologických a jaderných agens.
Studenti i partneři projektu si měli možnost vyzkoušet například pohyb v zamořeném terénu, dekontaminaci, praktickou detekci chemických a radiačních látek nebo poskytování první předlékařské pomoci v případě vzniku mimořádné události s účastí chemických a jaderných agens.
Začátek dubna pro T-SOFT znamená účast a prezentaci na konferenci Internet ve státní správě a samosprávě. ISSS je každoroční událost celostátního významu pro všechny, kteří se aktivně zajímají o dění týkající se elektronizace státní správy (e-government). Naše firma se aktivně účastní projektů e-governmentu, v minulosti to byl například projekt řešící bezpečnou autentizaci do Czech POINT; v současné době řešíme v mnoha našich projektech např. také napojení aplikací našich zákazníků do Základních registrů.
Letos jsme naši prezentaci rozdělili na dvě hlavní části – první byla prezentace rozšíření aplikace e-govermentu ve Statutárním městě Chomutov; na toto téma měl přednášku náš kolega František Sobotka. Přednáška nesla název: „Praktická cesta k ekologickému e-governmentu“.
Druhá část prezentace se věnovala představení našich nových produktů, které se osvědčily při IT podpoře Cvičení Blackout 2014, které proběhlo na Magistrátu hl. města Prahy v únoru tohoto roku. Krátký sestřih ze samotného cvičení můžete shlédnout na videu viz níže:
Audioknihy Prázdniny s dráčkem (Fragment) a Návrat ze Zvonkové země (Nadace T-SOFT Eternity) autorů Michala Vaněčka a Renaty Petříčkové, které namluvili Eva Hrušková a Jan Přeučil, byly nominovány v několika kategoriích v rámci soutěže Cena Audiokniha Roku 2013. Cena Audiokniha roku je výroční ocenění udělované projektem Audiokniha roku vydavatelům a tvůrcům audioknih. Jejím cílem je ocenit produkci kvalitních českých audioknih a motivovat tak vydavatele v jejich činnosti (více o projektu zde).
Slavnostní vyhlášení vítězů všech kategorií Ceny Audiokniha roku 2014 proběhne 16. 5. 2014 v rámci veletrhu Svět knihy Praha.
Audioknihy, které vydáváme prostřednictvím naší Nadace Eternity, posloužily jako inspirace k vytvoření SW programu Čtečka OPTIBOOK, což je speciální elektronická kniha kombinující čtený text a mluvené slovo. Více o Čtečce OPTIBOOK se můžete dočíst zde.
Jaroslav Pejčoch, předseda představenstva T-SOFT a.s., byl na Valné hromadě ICTU zvolen do Řídícího výboru pro informační společnost v rámci sdružení ICT UNIE – gratulujeme!
Posláním ICT UNIE je zvýšit vnímání důležitosti zavádění a využívání moderních informačních technologií ve společnosti, včetně vytváření optimálních podmínek pro rozvoj veřejných sítí elektronických komunikací v České republice jako nezbytného předpokladu pro vytváření informační společnosti.
Nová verze programu OPTIBOOK byla speciálně vyvinuta pro vydání s texty ze slabikáře Jiřího Žáčka. Slabikář vydává nakladatelství ALTER a nyní bude možné si jej pořídit i v elektronické verzi na CD s naším programem OPTIBOOK.
OPTIBOOK je ozvučená elektronická kniha, která je uložena na CD a spouští se v PC. Je určena začínajícím čtenářům, zejména těm, kteří mají omezené či ztížené zrakové vnímání a potřebují si čtený text individuálně přizpůsobit. Po spuštění CD si z obsahu zvolí kapitolu – text ze slabikáře, pohádku či příběh, na kterém se kniha otevře. Zobrazí se text zvolené kapitoly a čtenář současně uslyší, jak je tento text předčítán. Text si může libovolně zvětšovat, měnit barvy, zvýraznit aktuálně čtený řádek apod. – to vše proto, aby si sledování čteného textu nebo vlastní samostatné čtení co nejvíce usnadnil.
Ukázku z OPTIBOOK můžete shlédnout v našem videu (tutoriál):
Ve středu 26.2.2014 Magistrát hlavního města Prahy ověřoval připravenost metropole na případný výpadek elektrické energie. Jednalo se o štábní cvičení, při kterém T-SOFT úspěšně zajišťoval vizualizaci následků a především řešení simulovaného blackoutu. V rámci celého cvičení bylo využito několik softwarových nástrojů, prostřednictvím kterých měl primátor hl. m. Prahy Tomáš Hudeček a ostatní členové krizového štábu vždy k dispozici potřebné informace o aktuální situaci.
Celý průběh cvičení řídil systém Practis. Vizualizaci aktuálního stavu zajišťoval software Situnet, který na mapovém podkladě zobrazoval společný obraz situace nezbytný pro rozhodování krizového štábu o dalším postupu. Nedílnou součástí celého cvičení bylo zajištění spolehlivého informování nejen všech členů krizového štábu o nastalých událostech a dalším vývoji, ale rovněž pravidelné informování médií a veřejnosti, a to prostřednictvím prioritního systému vyrozumění a webových stránek www.cviceniblackout.cz. Ze všech použitých systémů byly vytvořeny výstupy, které budou následně zahrnuty do závěrečné zprávy z tohoto cvičení.
Na IX. kongresu s mezinárodní účastí „Medicína katastrof 2014“, který se konal 6. 2. 2014 v Brně, prezentoval MUDr. Pavel Urbánek projekt „Bezpečný region – Zdravotnictví I.“ Pan doktor Urbánek jako odborný garant projektu představil účastníkům řešení datového propojení ZZS a nemocnic. Přenos datové věty (strukturované informace o typu postižení a aktuálním stavu pacienta) velmi účinně odstraňuje „příjmové vakuum“ přednemocniční neodkladné péče (PNP) a časné nemocniční neodkladné péče (NNP). Na přijatou datovou větu v nemocnici navazuje automatizované vyrozumění týmu nemocnice DUP (Dispečink urgentních příjmů). Příjem pacienta je tedy efektivní a plně pod kontrolou.
Účastníci kongresu byli pozváni na závěrečný seminář, který se bude konat v květnu tohoto roku. Projektu se účastní Fakultní nemocnice Brno, Fakultní nemocnice Sv. Anny v Brně a ZZS JMK. Seminář poskytne podrobné informace o průběhu projektu a především o jeho výsledcích a praktických zkušenostech z provozu.
Začátkem ledna 2014 schválila vláda České republiky Návrh zákona o kybernetické bezpečnosti a o změně souvisejících zákonů (zákon o kybernetické bezpečnosti, ZKB). Návrh zákona bude následně předložen k dalšímu legislativnímu projednávání v Parlamentu České republiky. Předpokládaná účinnost ZKB je od 1. ledna 2015.
Vzhledem k tomu, že se T-SOFT aktivně zúčastnil přípravy ZKB, byl problematice dopadů a návrhu řešení požadavků připravovaného zákona věnován seminář, který uspořádal spolu s firmou Hewlett-Packard dne 9. 10. 2013 v Prague Business Clubu (podrobnosti níže v této rubrice).
Návazně na ZKB připravil T-SOFT pro zákazníky, kteří budou novým ZKB dotčeni, nabídku na Cyber Security Assessment, který vyhodnotí připravenost na účinnost zákona v oblasti kybernetické bezpečnosti.
Rozhovor moderovaný houslistou Jaroslavem Svěceným se věnoval práci nadací yourchance a Nadace T-SOFT Eternity, které se mj. věnují podpoře dětí z dětských domovů. Paní Merunková představila projekt „Začni správně“ a pan Vaněček knihu „Hejno bílých vran„, která tento projekt nepřímo podporuje.
Celý rozhovor je možné si poslechnout na následujícím odkazu – Rozhovor Noční Mikrofórum.
Během rozhovoru byla také učiněna pozvánka na nadační setkání, které proběhne 12. února v Domově sv. Karla Boromejského (K šancím 6, Praha-Řepy). V rámci setkání dojde mj. ke křestu knih „Hejno bílých vran“ a „Hejkalov“. Setkání bude ukončeno slavnostním koncertem Jaroslava Svěceného v kostele sv. Rodiny.
Dražené předměty do aukce darovali zaměstnanci T-SOFT a.s. a Nadace T-SOFT Eternity. Místy velmi napínavé přihazování na jednotlivé položky aukce (mj. oblíbené knihy s pohádkami a jejich CD nahrávky) skončilo celkovým výdělkem aukce ve výši 32 580,- Kč.
Výtěžek z aukce je určen na podporu projektu Nadace T-SOFT Eternity – výrobu OPTIBOOKu, Slabikáře pana Jiřího Žáčka, pro slabozraké děti.
OPTIBOOK ve formě pohádek (Skřítkové pod stříbrným městem), který testoval v minulosti jak učitel, tak i speciální pedagog Mgr. Petra Pšeničková, DiS., se setkal s uznáním a úspěchem.
V souvislosti s přípravou na nový kybertnetický zákon jsme v příjemném prostředí Prague Business Clubu připravili pro naše významné zákazníky seminář zaměřený na uvedení tohoto zákona do praxe. Seminář se v první části soustředil na výklad dopadu zákona zejména v souvislosti se zabezpečením kritické infrastruktury. V druhé části semináře jsme našim zákazníkům nabídli řešení založené na tzv. Cyber Security Assessment, které naše společnost vytvořila ve spolupráci s Hewlett-Pacard.
Veškeré produkty a služby zmíněné v přednáškách jsme samozřejmě schopni dodat i implementovat. Další podrobnosti o zmiňovaných technologiích naleznete přímo zde na našich webových stránkách –Produkty & Služby.
T-SOFT se již tradičně zúčastnil aktivní formou mezinárodní konference „Bezpečnostní a krizový management na regionální úrovni“, kterou pořádala Fakulta logistiky a krizového řízení Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Letošní ročník konference s bohatou domácí i zahraniční účastí byl zaměřen na metody a postupy ke zkvalitnění výuky krizového řízení a přípravy obyvatelstva na řešení krizových situací.
V rámci konference naši zástupci představili dva výzkumné projekty, na jejichž řešení se v současné době podílíme:
Na závěr celé konference jsme společně s pořadateli konference představili specializované učebny a jejich SW vybavení pro podporu výuky krizového řízení vybudované na Fakultě logistiky a krizového řízení Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.
Společnost Konzulta uzavřela dne 19. 12. 2012 s Jihomoravským krajem „Smlouvu o realizaci grantového projektu v rámci globálního grantu CZ.1.07/3.2.04 Podpora nabídky dalšího vzdělávání v Jihomoravském kraji Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost spolufinancovaného ze státního rozpočtu ČR a Evropského sociálního fondu“.
V rámci této smlouvy budeme spolu s Konzultou realizovat v letech 2013 – 2014 projekt „Připravenost zdravotnických zařízení na mimořádné události a krizové situace“ (reg. číslo CZ.1.07/3.2.04/04.0053).
Cílem projektu je vytvoření vzdělávacího programu, který zajistí zvýšení znalostí a dovedností managementu zdravotnických zařízení, lékařského a středního zdravotnického a nezdravotnického personálu v oblasti krizové připravenosti zdravotnických zařízení v Jihomoravském kraji. Hlavním cílem projektu je zajistit připravenost zaměstnanců zdravotnických zařízení na řešení mimořádných událostí a krizových stavů ve zdravotnických zařízeních, jakými jsou např. hromadný příjem raněných, organizace evakuace, připravenost na situace, jako jsou výpadky energií, teroristická hrozba atp., které ohrožují chod zařízení a tím zdraví a životy pacientů.
Vzdělávací program vychází ze stávající legislativy, kterou je nutné se řídit, avšak kurzy pro její zvládnutí dosud neexistují. Součástí projektu bude pilotní ověření vzdělávacího programu, kterého se zúčastní 70 vybraných osob, vytvořeno bude 5 samostatných kurzů pro jednotlivé cílové skupiny zaměstnanců zdravotnických zařízení, kterými jsou – management, vedoucí lékaři klinik, ostatní lékařský personál, vedoucí pracovníci středního zdravotnického personálu, vedoucí pracovníci nezdravotnických úseků zdravotnických zařízení.
Roky chystaná akce, která má zbavit Karlovarský kraj bolševníku, může odstartovat. Začátkem srpna vyrazí do terénu desítky sekáčů ze sedmi vybraných firem s jediným úkolem: vymýtit nebezpečný rozpínavý plevel všude, kde na něj odborníci při přípravě akce narazili a zmapovali ho. Celý článek na toto téma, tak jak jej vydal iDnes, je možno si přečíst zde.
Zmíněné mapování oblasti je součástí informačního systému IS HERACLEUM, který pro projekt vytvořil a dodal T-SOFT. Tento specializovaný software byl vyvinut pro pracovníky, kteří mají na starost likvidaci bolševníku a dalších invazivních rostlin, od manažera projektu, až po jednotlivé pracovní čety. Součástí systému je především databáze zmapovaného výskytu invazivních rostlin, dále mobilní pracoviště, portál pro veřejnost a mapová komponenta, která umožňuje sledovat významná data, jako jsou např. zákresy výskytu rostlin, ale také hranice jednotlivých území, hranice jednotlivých ochranných zón apod.
IS HERACLEUM byl vyvinut pro podporu procesů nalezení a likvidace IR na území celého kraje. Jeho faktický přínos bude možné ocenit na konci čtyřletého období, kdy bude vyhodnocena úspěšnost projektu jako celku. Příští týden tedy odstartuje jeho první „likvidační“ část.
Počátek minulého týdne zastihl T-SOFT ve velmi radostné náladě, neboť náš vývojář Lukáš Adámek se stal mistrem světa ve zpracování textu pro rok 2013. Soutěž se konala v rámci 49. kongresu Intersteno, který tento rok hostil belgický Ghent.
Pracovní schůzka k projektu „Omezení výskytu invazních rostlin v Karlovarském kraji“ se uskutečnila ve dnech 5. a 6. června v sále Krajské knihovny v Karlových Varech za účasti několika desítek odborníků z celé republiky, kteří se problematikou invazních rostlin (IR) dlouhodobě zabývají. Kromě odborných prezentací z oblasti ochrany rostlin a praktických zkušeností z obdobných menších projektů zaujala účastníky prezentace i ukázka informačního systému HERACLEUM. Tento systém byl vytvořen naší společností pro zajištění informační podpory všech procesů a realizačních prací projektu od mapování výskytu IR, přes vyrozumění vlastníků zasaženého území, až po řízení likvidačních prací a vyhodnocení účinnosti likvidace.
V úvodním slově RNDr. Pavel Poc, poslanec EP, který se problematikou zabývá přes dvacet let a spolu se svou manželkou, současnou vedoucí tohoto projektu, poskytl odbornou podporu vývoje informačního systému, konstatoval, že projekt tohoto rozsahu nelze úspěšně realizovat bez použití speciálního IT řešení jen za pomoci běžných nástrojů. „Projekt je svým rozsahem 60 kilometrů čtverečních zasažené plochy, která je rozdělena mezi 14 tisíc lokalit v celém kraji a patří téměř pěti tisícům vlastníků, ojedinělý nejen v ČR, ale i v rámci Evropské Unie. Projekt může být příkladem, že je Česká republika schopna nabídnout Unii vzorové řešení této problematiky, včetně využití informační podpory“, uzavřel Pavel Poc své vystoupení. Problém výskytu invazních rostlin totiž trápí již řadu států EU.
Projektu likvidace bolševníku v Karlovarském kraji se věnuje i článek na webovém portále iDnes:
Tradiční účastí na konferenci Internet ve státní správě a samosprávě zahájil T-SOFT v rámci marketingu svou letošní propagaci projektů pro e-government. Návštěvníci konference mohli navštívit náš stánek, zúčastnit se přednášek, setkat se a popovídat si s našimi zástupci. Tématem letošní konference byla „Bezpečná autentizace“; přednášky a diskuze se ubíraly zejména směrem potřeby silné autentizace, možností bezproblémové implementace, provozu jako služby a také outsourcingu autentizace a samotného technického provedení této ve světě již samozřejmé záležitosti.
V rámci konference se naši zástupci rovněž zúčastnili zasedání ICT Unie, jejíž jsme aktivním členem.
U nás v T-SOFTu myslíme i na to, že lidé potřebují také odpočinek a není nad takový relax jako možnost přečíst dětem před spaním nějakou pohádku nebo si jí i třeba poslechnout po cestě domů z práce. Právě pro Vás, kteří máte rádi pohádky v každém věku, jsme vystavili na náš web dva příběhy z knihy Skřítkové pod stříbrným městem.
![]() |
![]() |
Čertovy peníze | O koze a meluzíně |
Pohádky napsali: Renata Petříčková a Michal Vaněček
Hudbu k pohádkám složil: Jaroslav Pejčoch
Pohádky krásně namluvili: Eva Hrušková a Jan Přeučil
Cílem bezpečnostního výzkumu v 7. RP je v souladu s pojetím European Security Research Advisory Board – ESRAB a návazně i European Security Research and Innovation Forum – ESRIF, identifikace, prevence, příprava a ochrana proti nezákonným jednáním nebo jednáním úmyslně poškozujícím evropské společenství, lidské bytosti, organizace nebo struktury, hmotné i nehmotné statky a infrastruktury včetně zmírnění důsledků a operační kontinuity po takovém jednání (také aplikovatelné v případě přirozených nebo průmyslových pohrom).
V letošním roce na 7. RP navázal Evropský rámcový program pro výzkum a inovaci – Horizon 2020.
Cílem tohoto projektu je vyvinout a implementovat informačně-expertní, komunálně orientovaný systém, který by napomohl vyšší efektivitě z hlediska managementu rizik skalního řícení.
Workshopu se zúčastnili zástupci místních samospráv, složek IZS, Národního parku České Švýcarsko i zástupci Ministerstva vnitra. Cílem workshopu bylo seznámit účastníky se situací na vybraných lokalitách v oblasti Hřenska, metodikou a způsoby měření pohybu skalních masivů včetně návrhu budovaného informačního systému. Všechny příspěvky, které zazněly na workshopu, jsou umístěny na projektovém webu projektu Skála.
Všichni máme ještě v paměti katastrofu v japonské Fukušimě a následné problémy s dodávkami elektrické energie. Totální výpadek – „blackout“ – může nastat i z jiných příčin a může způsobit obrovské škody, jak se ukázalo v minulých letech například v USA, Kanadě, Itálii a podobně.
Existuje však již řešení, jak tyto škody podstatně omezit a zachovat tak uchované potraviny v mrazničkách, chod nemocnic, bankomatů, vodáren, kanalizace a dalších významných systémů, které bereme již jako samozřejmé, ale bez nichž může dojít k tragickým důsledkům pro naše životy.
Řešení vzniklo na půdě českých firem v rámci řešení výzkumného projektu 2A-1TP1/065 podpořeného z programu Ministerstva průmyslu a obchodu „Trvalá prosperita“ a je unikátní nejen v rámci ČR, ale i v rámci EU. Dne 15. 9. 2011 byly jeho prakticky vyzkoušené výsledky představeny odborné veřejnosti a zástupcům veřejné správy. Princip spočívá v tom, že dojde-li k výpadku elektrické energie, je ve zlomku sekundy přepojena elektrická síť tak, aby vytvořila ostrov, ve kterém místní zdroje jsou schopny pokrýt spotřebu nejdůležitějších míst – přesně tak, jak to bylo předtím naplánováno v krizovém plánu. Součástí řešení je i možnost převést automaticky domácnosti na sníženou spotřebu a tak zachovat funkčnost základních spotřebičů (mrazničky, oběhová čerpadla topení, komunikační prostředky)a zachovat tak základní životní potřeby.
Naše společnost v rámci partnerství prezentovala řešení Bezpečného přístupu do Datových schránek. Neméně zajímavou byla i partnerská přednáška předsedy představenstva naší společnosti p. Ing. Jaroslava Pejčocha o dalších poskytovaných službách a speciálních řešení společnosti.
Informační systém krizové řízení Jihomoravského kraje a varovné „esoesky“. Jednou ze standardní a již několikrát životem ověřenou užitečnou funkcionalitou Informačního systému krizového řízení Jihomoravského kraje, postaveného na bázi aplikace EMOFF, je možnost hromadného automatického rozesílání krátkých textových SMS zpráv v případě hrozící nebo již vzniklé mimořádné události. Toto vyrozumění je určeno nejen odborné veřejnosti, ale především všem obyvatelům nacházejícím se na území Jihomoravské metropole. Kraj varovným SMS zprávám, informující o hrozících povodních, náledí a na silnicích, blížících se vichřicích a jiném nebezpečí, říká „esoesky“.
Společně s Institutem pro veřejnou správu plánujeme na květen nebo červen 2017 kurz Simulace veřejné zakázky.
Cílem kurzu je procvičit typické varianty a problémové oblasti při přípravě veřejné zakázky a její realizaci.
Anotace: Přehled novinek v legislativě upravující veřejné zadávání. Nový zákon č. 134/2016 Sb. Modelový nácvik zadávacího řízení podle nového zákona o zadávání veřejných zakázek. Průběh zadávacích řízení v oblasti IT zakázek a stavebních zakázek. Standardní dokumenty a jejich vyhotovení. Nestandardní a problémové situace. Praktická cvičení.
Lektoři: Bc. Tomáš Štampach, JUDr. Jiří Harnach a Ing. Jan Dienstbier
Délka kurzu: 3 dny
Pokud máte zájem dostat informaci o přesném termínu konání kurzu, tak prosím vyplňte níže uvedený formulář.
Kurz bude probíhat formou cvičení, kde na základě předem připravených scénářů vytvoříme virtuální realitu, do níž umístíme lidi a týmy. Lektor sleduje průběh a navádí účastníky, jak konkrétní situaci řešit. Velmi jednoduše řečeno se jedná o aktivitu navrženou za účelem vyzkoušení toho, jak by věc probíhala ve skutečnosti.
Pro více informací nás můžete kontaktovat na info@tsoft.cz.
Společnost T-SOFT a.s. společně s Českou poštou zabezpečuje od května 2008 přístup oprávněných osob k datům v rámci projektu Czech POINT. Uživatelé se už od 1.března 2009 autentizují pouze pomocí komerčního certifikátu a autorizují (podepisují) svou činnost pomocí kvalifikovaného certifikátu. Oba certifikáty jsou bezpečně uloženy ve smart USB tokenu. Privátní klíče nikdy neopustí token. Token je chráněn proti časovým, softwarovým i fyzickým útokům. Vysoká bezpečnost tokenu a v něm uložených klíčů je garantována bezpečnostní certifikací NIST FIPS 140-2 úroveň 3 a Common Criteria EAL 4+.